Van ‘t Hek Groep

Van ‘t Hek begon een partnerschap met Cobouw om de zichtbaarheid voor de verschillende disciplines waaruit het bedrijf bestaat te vergroten. De campagne van Van ‘t Hek bestond met name uit offline kanalen. 

 

De uitdaging van Van ’t Hek

Van ’t Hek Groep levert een breed scala aan diensten. Zo is Van ’t Hek specialist in lastige funderingsprojecten. Daarnaast wordt het bedrijf ook ingeschakeld bij het maken van stempelframes en verankeringsconstructies in bouwputten en andere grondkeringen en voor het aanbrengen van tijdelijke bruggen, steigers en werkplatforms. Van ’t Hek Groep bestaat uit nog meer zusterbedrijven. Voor al deze verschillende disciplines wilde Van ’t Hek meer zichtbaarheid creëren.

 

Aanpak van Cobouw

Van bekendheid naar imago. Dat is in een notendop waar Cobouw de campagne van Van ’t Hek op richtte. Aandacht voor het imago, oftewel meer zichtbaarheid creëren voor de variatie aan diensten die het bedrijf levert.

 

Om dat te bewerkstelligen zette Cobouw een diversiteit aan campagnemogelijkheden in. Iedere week kwam er een ander zusterbedrijf met bijbehorende specialisme in de spotlight. Hiervoor werd met name een offline kanaal ingezet: de Cobouw krant. Op de Bouwberichtenpagina bijvoorbeeld, werd een 1/10 advertentie geplaatst. Deze pagina wordt namelijk goed gelezen. Daarnaast heeft Cobouw een imagocampagne opgezet van hele pagina’s om het imago van Van ’t Hek een boost te geven.

 

Ook verscheen er regelmatig een foto van Van ’t Hek als XL-formaat in de middenpagina van Cobouw. Op die manier kwam er aandacht voor de funderingsprojecten van het bedrijf; werkzaamheden die normaal gesproken niet zo snel aan het licht komen. En één van de directeuren van Van ’t Hek schreef een periodieke column in de krant.

Resultaten

• Meer zichtbaarheid voor de verschillende disciplines van Van ‘t Hek
• Om de doelgroepen nog beter te bereiken, loopt er als aanvulling een online campagne.

 

 

‘Als bedrijf gaan we voor kwaliteit en Cobouw straalt dat als platform uit,
waarbij ook de frequentie van de uitgaven een pijler is waar wíj als bedrijf weer op kunnen bouwen.
Zo maakt Cobouw óns weer zichtbaar.’
Marleen Bakker, communicatiemedewerker Van ’t Hek Groep

Lees het hele interview met Marleen Bakker